Monday, February 1, 2010

:: MUAHH? ::

eiii..geli3~ geli geleman... waaaa!!!
hahahahahahaha... ini kisah memalukan aku yang pertama untuk feb 2010.
ok...al-kisah bermula dengan satu message...

"Miza, happy birthday.. miz u.. muahhh!!"


aku hantar mesej tu khas buat roommate aku masa kat matrik dulu..
dalam simpanan aku, ada dua nombor. 1 maxis, 1 celcom...
so, aku antar kat both number coz i'm not so sure which 1 yang still active...
few minutes later, I got a call from a celcom number...which I guess is Miza's number...
but yang peliknya, kenapa tak keluar nama pemanggil? cuma keluar nombornya sahaja..
tanpa mengesyaki apa-apa, aku dengan bahagianya answer that call....
dalam hati macam berkata-kata, "eyh..rajinnya miza call maxis aku..huhu"

aku tekan je button hijau, kedengaranlah suara seorang lelaki yang pada telinga aku bunyinya macam suara "orang yang berusia" atau senang cerita...seorang PAKCIK!!
waaaa!!! dalam hati aku masa tu.. "iskk..aku hantar mesej kat orang yang salah ke?? adoiyai~"
antara butir-butir perbualan kami ialah... (iskk..kami?? erkkk~)

Miza Palsu : Hello... hello....
Pesalah : Hello...ye, nak cakap dengan sape? (cewah~ skema lak aihh aku..)
Miza Palsu : Ni sape nih?
(haishh...aku pantang betul kalau orang call aku tanya soalan ni)
Pesalah : Nak cakap dengan sape ni?
Miza Palsu : Ni sape ni? Ni tadi ada antar mesej birthday kat miza kan...
Pesalah : Eyh..ni bukan nombor miza kew?? (nada gelabah dan bersalah) Mintak maaflah.. salah nomborlah kot.... maaflah yew...
Miza Palsu : tak kanlah banyak kali salah nombor....
(aik..bila masa pulak aku banyak kali mesej pakcik ni?? musykil aku~)
Pesalah : Betul~ salah nomborlah ni... dulu memang saya mesej kawan saya pakai nombor ni.. bla3....
(jenuh plak nk terang kat miza palsu nih..haish33.. ingatkan dia akan tamatkanlah perbualan..rupa-rupanya ........ aiyo~)

Miza Palsu : Ni sape ni?
Pesalah : hah?? saya kawan miza tu lah... (macam dah bengang2 sikit aku menjawab)
Miza Palsu : Nama apa?
(haishh..pakcik ni.. lebey2 plak dia~)
Pesalah : Nama? eyh..x perlulah kowt saya bagitau...
Miza Palsu : Dok mana nih?
(grrrr..time ni memang dh betul-betul geram... kan aku dah cakap salah nombor tadi.. siap mintak maaf lagi.. sikit punya baik aku nih tau..cewah~)
Pesalah : Eyh...xpelah...xpe... saya mintak maaflah yew... salah hantar mesej.. k, bye.. salam~
(pap!! letak tepon...hahahaha.. puas hati!!)

Lepas dah letak tu...baru terasa sangat malu dan geli....
bila teringat semula mesej aku yang ada "muahhh" tu...
waaaa!!!! giler kental aku mesej macam tu.... erkkkk~


NOTATANGAN :
  • miza reply mesej yang maxis...aku story kat die apa dah jadi.. ade kew patut die boleh kata, "jodoh aku kot tu~".. haishh33~ tak sayang mulut betul makcik tu tau~ mintak dijauhkan...

MORAL OF THE STORY : jangan suka-suki nak "muahhh3" dalam mesej...

7 comments:

Misz SeroJa said...

haha
pura..
mmuah..
eh betol kan ni blog pura..hehehe

RoSe_violeTe said...

pura...baru prasankat side bar tuh
'kawan2 yg sy syg'

syg kmu jugak..mmuah.

hehehe~~
itu pakcik bnyak gatai noo...

^_s::a::s::a_^ said...

zahid : yo lah..ni belog den.. x kan belog "pakcik muahh" tu lak.. hahaha

pekjah : lorr~ baru pasan ka? sudah b'zaman sy syg kwn2 sy..huhuhu... syg3 kamu..hihi..
yup3..itu pakcik banyak kena ggt nyamuk.. tu pasal gatai..hahaha

::SizuKa:: said...

eiyaarkkk!

aku tak suka sangat bila dgr perkataan tu..lainlah kalau bakal suami aku yang kata...wahwah..gatal!!!

aa...pakcik itu buat-buat mesra dgn ko la pura...hihih~

^_s::a::s::a_^ said...

jiha : actually, ak x sure pun die pakcik or not.. tp sbb ak dh geli kn..ak iyekan aje die tu pakcik..muahahaha

Ilyani Muda said...

hahaha...
gelak guling2 ak bc post ko neh..
jodoh ko la tu..
kui kui kui

^_s::a::s::a_^ said...

waaaa!!! yani!!!
jangan3!!!!
tamau333!!!!
T______T

tapi, btl jugak.jodoh pertemuan, ajal maut semua tu kan di tangan-NYA. sape tau, mungkin itu sbnrnyew jodoh ko yani.. dipermudahkan jlnnyew melalui aku.. x g2?? lalalalala~

Post a Comment