Tuesday, August 25, 2009

:: CERITERA RAMADHANKU...VERSI MEMENUHKAN PERUT::

hari khamis yang lepas (20/8)...
aku skip a.k.a ponteng class pemakanan (pukul 4-5 ptg) ---> JANGAN TIRU AKSI INI!!
shhh.... don't tell my lecturer tau.. hik3...
aku TERPAKSA skip coz nak balik rumah...
memandangkan hari Jumaat aku x ada class, so x boleh bazirkan masa...
kena cepat2 balik hari khamis tu.. wawawawa
aku naik bas pukul 6 ptg n sampai jengka pukul 9 mlm..


besttttt sangat dapat sambut 1 Ramadhan kat rumah...besh3~
disebabkan tau aku hanya dapat berbuka kat rumah hari sabtu je....
so aku telah menyumbat semua makanan yang termuat ke dalam perutku yang jarang disumbat lebih2 ni..
sampai sakit2 perut aku dibuatnya...cian die~ hik3


ni menu utama waktu berbuka...

~ tomyam + daging goreng --> air tangan my mum ~



~ sambal udang ni jew yang aku buat~


owh ye..aku juga telah MEMAKSA my dad belikan sebiji kek sempena birthday aku...
kejam sungguh anak perempuan tunggul...eh, silap... tunggal En. Ahmad Sabri dan Pn. Siti Rohani ni kan?? lalalalala~
my dad belikan aku kek vanilla.....
tapi, bile makan... my dad complain... "nape kek ni rase orange eyh??"
haha... "entahlah bapak....huhuhu"


~ vanilla cake with orange flavour~


malam tu, masa berbuka...adik aku yang kecik, Syafiq kasi aku present... besh3~ hihi
die kasi tempat letak pen...
nampak sangat nak suruh akak dia nih rajin2 buat latihan...
kijam2!! hahaha


~pandai gak adik aku ni pilih present eh...huhu~


hari ke-2 puasa aku dah kena balik ke ukm.... naik bas....
so, masa sahur pagi tu...bapak aku telah memaksa aku makan nasi dengan banyaknya...
untuk dapatkan energy katanya...nak angkat beg.. hahaha
owh no!! aku telah DIPAKSA MAKAN!!!
tu yang habis sakit2 perut aku...
sebab terlebih muatan... hik3~


aku bertolak ke KL naik bas pukul 11.30 pg..
and aku sampai di kolej around pukul 4.30 ptg...
berehat-rehat di atas katil, then pukul 6.40 ptg aku turun ke cafe untuk beli pape yang patut..
kene queue panjang gilerrrr~
so, aku decide nak beli air jew...makanan lak... makan roti sudeyh~ sadis2... huhu
tetibe, nisah n zahid yg sedang queue untuk ambil nasi panggil aku..
die minta aku belikan ais...
so, in return...aku minta zahid tapaukan aku sebungkus nasi...
hahaha... mungkin nasib aku baik coz terserempak dengan mereka....
thanks beb!!! ^0^


hari ni lak, aku g bazar dengan MAL n LIYA...
aku beli nasi lauk ikan + tempe...
n 2 ketul karipap...
tapi, aku mkn nasi tu sikit jew.... 1/4 jew kowt...
x lalu nak makan... membazir jew~
tapi sumpah dah x larat nak mkn.... boleh t'mun~ kalau dipaksa.. hahaha
aku juz hbskn 2 ketul karipap 2 saje....
mungkin esok aku x perlu beli nasi... beli kuih-muih je sudeyh~
hihihihihi


NOTATANGAN :
  • hari ni (25/8) birthday adik aku yang 1st.. Safwan...
  • Angah, happy birthday!!!
  • Semoga dipermudahkan segala urusan, gemilang di dunia n bahagia di akhirat...
  • Akak sayang angah!!! n_n



**inilah jadinya bila aku mula berbicara**

5 comments:

Unknown said...

ooo...ponteng kelas bab nk blik umah yer....

ish3....

sasa...jgn bazir di bln ramadhan....

hehe...

Nurul Ain said...

wah,sume org tayang menu b'buka kt rumah..jelesh..

nnt ain nk g cafe,tgkp gmbr,letak kt bl0g gak la..wuwu..

(^.^)

^_s::a::s::a_^ said...

ruha : hri ni dah x m'bzr... beli bihun sup + murtabak... n makan smpai hbs.. hihihi ^_^

ain : cadangan yg bgs 2... mknn kat cfe pon nmpk menarik... hik3~ n_n

gloomy said...

entry ni membuatkan perasaan rindu yg menebal nak blik rumah.. T_T

bertErbangAn si Pari_pari~ said...

epy bday to u too sasa..
suda besa pnjg da kamu.
haha~

Post a Comment