Sunday, August 30, 2009

:: TAGGED BY RUHA - kisahku yg x perlu anda ambil tahu ::

Sila ceritakan 15 perkara yang orang x tau pasal awak dari awak kecik2 dulu sampai sekarang. Seterusnya, sila tag 5 orang rakan awak pula. Terima kasih...


1. Dulu...ada sowg budak nih, pantang nampak pakcik aiskrim yg naik motor sambil bunyikan loceng..dia mesti nak beli aiskrim tu. 1 day, budak tu dengar bunyi loceng, "kring2~" x pon "pon2~" (aku pun x tau mane 1 bunyi yang budak tu dengar).. and dengan yakinnya, budak tu cakap... "sape larh yang jual ROTI tu ye...". Budak tu x tau tu sebenarnya bunyi loceng pakcik aiskrim.. kalau dia tau...hurmmm~ melayanglah duit parents dia...


2. Dulu...ada sorang budak nih, banyak sangat cakap.. 1 day, dia duduk bersantai tepi tingkap rumah dia. Tiba-tiba, budak tu nampak sorang lelaki dewasa lalu depan rumah dia.. dengan lantangnya, budak tu pon menjerit bagitau parents dia.... "Mak, orang hitam!! Orang hitam!!" Owh...teruknya budak tu... x patut dia gelarkan lelaki tu "orang hitam".. kulit lelaki tu cuma gelap sedikit berbanding orang lain..aiyark!! Lelaki tu pon sekarang dah jadi pakcik... "pakcik, saya minta maaf bagi pihak budak tu ye....hihi"


3. Dulu...ada sorang budak nih, sangat suka menangis.. 1 day, masa dia tengah menangis.. tiba-tiba kuar dikir barat kat TV (lagu anak itik).. budak tu pon...cepat-cepat berhenti menangis dan lari duduk depan TV.. mengadap lagu anak itik tu.... lepas dikir barat tu dah habis, budak tu pon sambung semula menangis.. isk3~


4. Kisah 1,2 dan 3 diceritakan semula oleh bapa budak perempuan tu kepada aku. Kalau tak, bukan korang je yang x tau...budak tu pon x kan tahu kisah-kisah tersebut... hua9...


5. Dulu, ada satu hari tu...my mum buat kek.. aku pon dok lah menyibuk sebelah dia.. Masa kek tu baru kuar dari oven, bau dia sangatlah sedap!!! aku pon dekat2 dengan kek tu...nak amek bau.. tiba2..aduhh!!! dagu aku terkena loyang kek tu... sakit!! uwaaa!!! tulah..orang sibuk nak buat kek...awak pon nak sibuk jugak.. haaa~ kan dah kena... hihi


6. Masa aku kecik dulu, aku sangat suka makan fries.. 1 day, pakcik aku goreng fries.. pas2, aku pon amek mangkuk and letak fries tu banyak2.. nak bawa g ruang tamu.. makan sambil tengok TV. Masa aku amek fries tu banyak-banyak, aku cakap kat pakcik aku, "ni untuk acu sekali". Tapi, bila sampai kat ruang tamu and acu aku mintak...aku jawab "dekat dapur ada lagi" hua9... kijam2!! pas2, pakcik aku dapat tau...dia pon cakap, "xpe2, nnt kita goreng lagi eyh..." hua9... tu ayat perli tu~ adesss~


7. Masa aku kecik dulu, aku pernah g kenduri senyap2 dengan acu aku. Tapi, terkantoi dengan bapak aku.. so, balik dari kenduri tu...aku kena rotan dekat tangan.. eyh, g kenduri pon salah kew?? Mmg r salah...sbb kitorang x dijemput pon..... hua9... ntah ape larh yang sonoknya..sampai aku leyh b'mati2an nak g kenduri.. padahal..bila dah besar ni.. sgt malas nak g even dijemput..hihi


8. Isu kenduri lagi. Masa aku kecik dulu, aku pernah pergi kenduri tanpa pengawasan orang lebih dewasa a.k.a parents aku.. tapi aku x ingat larh aku g dengan sape..mungkin dengan adik aku kot.. eyh2, kenduri kali nih mmg dijemput tau.. legal ok!!! haha.. lepas dah makan kenyang2, aku pon g cari pengantin... ok, dah jumpa!! then, aku pon hulur tangan nak salam dengan die..amek berkat r katakan~ eyh..bukan2!! sebenarnya, b4 datang tadi..my dad bekalkan dengan duit.. kan biasa lepas makan kite akan g salam dengan tuan rumah n hulur dengan duit sekali..haa..itu larh yang aku buat.. aku salam dengan pengantin tu and hulur duit tu.. Masalahnya, bukan ke biasanya orang bagi pada parents pengantin?? tapi aku?? isk3~ nasib baik pengantin tu x cam aku.. aku pon dah x ingat sape pengantin tu.. buat malu jew.... wawawa~


9. Masa aku kecik dulu, aku pernah gatal-gatal tangan g conteng dinding rumah and TV dengan liquid paper.. Pas2, bila bapak aku dapat tau.. apa lagi, aku pon lari r.. g nyorok tepi almari.. Malangnya, bapak aku dapat jumpe gak aku... ni suma gara-gara gelang kaki yang aku pakai masa tu (coz ada loceng).. so, apa lagi... aku pun.."papp!!!" kena rotan kat tangan.. hik3..


10. Masa aku kecik dulu, aku pernah ikut parents aku g pasar malam.. susahnye larh nak jalan dengan orang dewasa ni... sbbnye, diorang nih tinggi2 belaka... aku tyme tu ketot jew... tengah syok2 jalan...tiba2, bhgn tepi mata aku rasa pedih.. ada abu rokok kena kat aku!!! waaaa!!! sakit2!!! cisss!! sape lah yang isap rokok nih??? geram3~ nasib baik kena dekat bhgn tepi mata je.. kalau masuk dalam mata...sape nak jawab??? hishhh...2 pasal larh aku memang pantang betul dengan rokok!!! dah lah bau die menyesakkan nafas...pas2, hampir2 buatkan mata aku cedera...huh!!


11. Dulu, bapak aku ada 1 pembaris kayu.. Ni kira macam pembaris kesayangan dia r..hik3.. 1 day, aku gatal-gatal g gigit hujung pembaris tu..nak buat experiment sket.. keputusannya,cacat larh sikit pembaris tu.. Then, bila bapak aku tengok pembaris dia dah cacat, dia pon tanya 2 orang anak dia.. "sape yang buat ni??" owh..aku sangat cuak masa tu.. mestilarh aku senyap jew.. then, bapak aku ingatkan adik lelaki aku yang buat... coz masa tu, adik aku pon boleh tahan nakalnya.. maka, "papp!!!".. tangan adik aku dirotan... waaa!!! kijam sungguh kakaknya!!! cian adiknya yang x bersalah tu... sorry angah~ hihi... tapi, beberapa tahun yg lepas (mungkin 2 tahun lepas kot..aku pon x sure) aku cite semula kisah menyayat hati tu dekat bapak aku.. aku buat pengakuan berani mati bagitau akulah dalang sebenar disebalik kejadian malang yang menimpa pembaris tu yang akhirnya telah mengorbankan adik aku.. wawawa!!! bapak aku pon dah x ingat kejadian tu.. tapi, tau apa dia cakap?? "Apalah salah pembaris tu yang akak g gigit dia??".. aiyark!!!


12. Masa aku form 2, aku pergi kursus PRS dekat Morib.. then, tiba waktu dinner...aku pon pergilah makan dengan member2 aku.. sampai kat situ, aku rasa pelik semacam.. apsal sume orang dok tengok2 aku?? x pernah nampak orang kew ape diorang nih?? haishhh~ aku pon wat dunno jew r kan... tiba-tiba, lps dah sudah makan...masa aku nak g tempat bsh pinggan... ada sorang senior nih tegur aku.. dia kata, "safura, kenapa pakai tudung terbalik??" aiyark!!!! tu ke sebabnya semua orang dok usha aku dari tadi?? waaaa!!!! malunya!!! ~fura..anda memang suka memalukan diri kan~(T_T)~


13. Masa aku form 4, aku g terengganu.. lawatan kelas... petang tu, kitorang main kayak.. entah macam mana, lepas dah sudah berkayak..masa nak turun tu.. aku leyh terjatuh dalam tasik tu!!!! waaaa!!! malu gilak!! nasib baik x lemas.. cehhh~ haha.... pas2, esoknya kitorang g jungle tracking kat hutan ape ntah... OTW patah balik tu...masa lalu dekat kawasan sungai berbatu-batu...aku tergelincir.. jatuh lagi skali dalam air!!!! waaaa!!! malu berganda!!! aku memang foul betul lau bab2 air nih.... T_T


14. Ni penting!!! Aku ada sorang kawan baik masa dekat matrik dulu... nama die RUHADIYANA.. dialah yang tag aku nih.... panjang betul nak kena jawab... fuhhhh~


15. Aku dah malas nak cite kisah2 bila aku dah besar panjang ni.. (upss!! panjang kew?? lalalala~) too many things happen in my life sampaikan aku sendiri x ingat ape yang dah jadi.. hua9... \(^0^)/


NOTATANGAN :
  • aku tamau tag sesiapa... sebab kalau aku tag, confirm korang akan marahkan aku.. hahaha...
  • tapi, sesape yang nak jawab..DIPERSILAKAN~

2 comments:

Unknown said...

hehe...

sekali sekala je sasa ko kene jwb bende pjg cm ni....

haha...

::SizuKa:: said...

panjang nyaaaaaaaa...huhuu...~

bagus pura..~

kini dah banyak aku tahu pasal ko..hehe~

Post a Comment