Thursday, September 3, 2009

:: FURA...ANDA MEMANG SUKA BIKIN MALU ::

Petang tadi aku g jumpa Prof Mahir...
minta pengesahan salinan kad matrik..
then, turun kaunter PPSM...
nak minta cop yang ada tulis "Saya mengesahkan bahawa ....."


MyEm0.Com
1st, nampak Dr Zaidi kat kaunter...so x jadi g...
2nd, nampak lak Prof Najib...aku patah balik...
beselarh...aku kan pemalu orangnya...
ahaks~ x menahan...haha
3rd baru larh line clear...wawawa
ada En. Fendi kat situ...
so, aku pun dengan yakinnya menghampiri kaunter...



"Assalamualaikum pakcik... ada x..ermmm.."
x sempat menghabiskan ayat, tetibe...
"Haa...w'salam makcik... nak apa?"
Aiyark!!!! aku tersilap cakap lah pulak..
pakcik?? makcik?? adess~
relax2...cool fura.. cool~
so, aku pun wat muka x bersalah
ala2 x faham dah kena perli dengan En. Fendi..
lalalalalala~
MyEm0.Com



"Saya nak cop ni...(bla3)"
En. Fendi pun ambil salinan kad matrik aku..nak cop..
tapi, sempat lagi dia belek-belek and cakap...
"Makcik ni orang mana? Melaka?"
"Eh..x... Saya orang Pahang"
"Owh..pahang kat mana?"
"Jengka 2"
Adoyai~ Sempat lagi En. Fendi perli aku...
Malu gilak!! Sogan33~



MyEm0.Com
Sabo je larh....
tu lah...lain kali, mulut tu jangan celupar sangat!!
hati-hati bila bercakap....
kan dah kena....
sadis3~



MORAL OF THE STORY :
  • Selalulah berbudi bahasa apabila berkata-kata
  • Pastikan anda menggunakan kata ganti nama yang sesuai. Kalau kurang pasti, sila rujuk guru BM anda masa sekolah dulu..lalalala~


NOTATANGAN :
aku dapat kuiz falsafah.. kena antr next week.. soalannya :
"bincangkan makna logik kabur"
jawab sebanyak 2 m/s... waaaaa!!!! any idea??


**inilah jadinya bila aku mula berbicara**

3 comments:

RoSe_violeTe said...

hahaha...
makcik pura2....
kui3

::SizuKa:: said...

haha..en fendi memang cenggitu....harap tabah~


idea??? erm...0-0...baru pas perah otak jawab strategi tadi..uhuu~

^_s::a::s::a_^ said...

Rose_violete : aiyark!! patot r tadi pekjah pgl kite makcik... bru pasan skrg.. hik3.. -_-"

Sizuka : saya mmg tabah..haha.. owh, sokln strtgi yang ada perang2 kan~ huhuhu...

Post a Comment