Thursday, August 13, 2009

:: CONFESSION OF A SHOESAHOLIC ::

SHOESAHOLIC??
apakah??
xtau kew??
betul x tau??
anda pasti??

OK!!!
now, plez check your dictionary..page 354
jumpa?? hah?? x jumpe??
biar btol~
owh..now i remember...
mmg word tu xda dalam dictionary pon..
wawawa~

SHOESAHOLIC
ni word baru yg aku create..
ATTENTION!!!
don't u ever ever dare use diz word in your essay
takot pemeriksa anda jatuh pengsan
melihatkan ke"pro"an anda berbahasa
hohoho~

word ni aku tujukan
khas buat those people yg gilekan shoes mcm aku..
but, actually i'm more into high heels or wedges..
ermmm...mybe i'm HEELS MANIAC
ye kew??
don't know..
u decide~

okies...
al-kisah bermula~
aku ada satu pantang larang!!!
pantang betul kalau jalan2..
then nampak heels yang cun..
mesti nak beli...
aiseyh~
macam yang berlaku beberapa hari lepas
masa aku jenjalan di JJ Seremban ngn mmbr aku..
sila rujuk en3 yang lepas
(klik di sini)





ni larh my latest wedges yg aku beli kat JJ Seremban tempoh hari..
cantekkn?? aku suke~ hihi..
semalam 1st tyme aku pakai wedges nih g kuliah..
dipadankan bersama dgn sepasang baju kurung pink..huhu
wedges ni aku beli pada 8 Ogos 09..
okies..aku statekn date 2..sbb aku nak bgtau..
pada 12 Julai 09, aku telah membeli sepasang heels
dan heels itu sehingga ke hari ini...
masih belum ku pakai...
dalam erti kata lain, ktka aku membeli wedges di atas..
aku sbnrnya memiliki sepsng heels yg masih blm di"kotori"
gile kan??





ni larh heels yang aku beli pada 12 Julai 09 tu...
yang ni pon aku beli di JJ... tapi JJ di Mid Valley.. hihi
aku dah usha heels ni since bulan Mei lagi...
b4 aku bercuti panjang di rumah (cuti sem)...
namun status kewangan yg agak gawat pada masa i2
membantutkan niat aku utk memiliki heels ini..
so, naik jew new sem..
aku segera menjejaki heels ini...
actually, ni bknlarh heels yg aku dok usha 2..
heels yg sbnrnyew..tumitnyew lebey rendah...bucklenyew juga berbeza
n harganya juga jauh lebey murah (bezanyew RM10)
malangnya, masa aku cari heels tersebut...
sayangnyew ia telah kehabisan stok..
so, aku pon beli heels yang ini memandangkan mereka adik-beradik (design agak sama)
tapi, yg aku geramnyew...lps dah byr hrga tok heels ni...
di suatu sudut, aku terlihat deretan heels sbnr yg aku dok usha sblm nih..
aduss~ hampehh sungguh!!!
walaubagaimanapun, aku ttp berpuas hati...
kerana aku begitu sukakan heels putih ini..
weeee~



Okies!!
skrg aku nak tnjk beberapa koleksi heels n wedges aku yg ada di sisiku buat masa nih..



wedges nih aku beli di Metro Kajang jew..hik3~




owh..ini bukan heels mahupon wedges...
ak x tau r org panggil kasut ni ape~
nampak x butterfly pada kasut ini? aku sukekannya~ hihi
yg ni aku beli di Mydin jew...
(motif pembelian : utk dipakai sms bljr memandu)
jarang sekali aku membeli kasut sebegini...
seingatku, ini mgkn kasut ke-2 yg pernah aku beli..
bagi design sebegini...
yang pertama aku beli semasa aku di tingkatan 5..
semasa membeli wedges di JJ Seremban hari tu..
kasut inilah yang aku pakai.. n_n




kasut ini juga aku beli di Metro Kajang...
ni kasut raya aku tahun lepas kalau x silap...
aku sngt suke pakai kasut ni... sbb ia simple n sngt selesa..
nampak x butterfly yang mcm dah segan nak hidup pada kasut 2??
aku sukekannya...tapi die dah hampir mati.. sgt sedey~
kasut nih sbnrnyew telah mendpt sentuhan cobbler di tmptku..
nmpk x line putih di sekeliling kasut ini??
itu sbnrnyew kesan jahitan...hihihi...
aku terpaksa hantar kasut ni menjalani "pembedahan"
kerana ia mengalami beberapa kecederaan...
naseb baiklah ia masih boleh diselamatkan~



antara sume kasut2 di atas..
hanya kasut yg pernah menjalani "pembedahan" tu jew yg aku selalu pakai ke kuliah..
itu pon pada hari di mana aku mengenakan baju kurung..
kalau x....aku hanya akan memakai ini!!!



ni kira mcm "kasut sekolah" fevret aku larh...huhu


so..bile masenyew aku pakai heels n wedges aku tu??
masa pergi membeli mknn d cafekah?? bukan~
masa aku ada presentation?? mungkin~
masa aku keluar b'foya2 di mid, mines dan seangkatan dgnnya?? boleh jadi~
masa dinner kolej kew?? skali jew dlm 1 tahun~
hanya aku yang tahu jawapannya~
hahahaha~


JADI...
sekiranya ada di antara anda sebelum ini yg tertanya-tanya..
mengapa bukak2 jew blog aku nih...
mata anda twos dihidangkan dgn pemandangan heels??
rasanya anda dah dapat jwpnnyew kan~
hik3~
heels yg aku letak di bhgn header blogku ini juga aku sayang
tapi, ats beberapa sbb...
aku terpaksa tinggalkannya di rumah...
sadis2~


so....adakah anda rasa saya ni...
HEELS MANIAC??
^0^


** inilah jadinya bila aku mula berbicara **

15 comments:

Misz SeroJa said...

aku suka jgk tgk...
tp x retilah pakai heel..;p

gloomy said...

huish
aku rase ko kena kawen ngn tokey jual kasut la..
aku nampk ko pki wedges br ko smlm..
hahhahaa
ayu gitu..

Nurul Ain said...

wedges aci aci tu comey la..

ain lg ske wedges dr heels..
cheezy wedges pun besh..wuwu..

(^.^)

Anonymous said...

ak pn suka bli mnda2 camni..
tp ak x ada lg la heels
ingat nk bli jgk la
tp lykkah ak pkai
wakakaka
sasa ak nk ko cito tntang kasut skolah ko 2??
coz bnyk kenangan 2
heheh
-LaLa everything is ok-

Anonymous said...

ak pn suka kumpul2 bnda2 ni
tp dlm koleksi ak x ada lg heel!!
tp lyk ke ak pkai heel
hahahaha
tp sasa ko cito la yg kasut sekolah 2
hehe
coz ak rs ada something yg best tntang dy
hahahaha
-Lala everything is ok-

^_s::a::s::a_^ said...

zeida : jgn riso.. aku blh ajr ko pki.. bleyh r practse pki heels ak lu.. huhuhu

mentari malam : bgs cdgn ko.. so, nk kene cr tokey kasut r nih~ huhu

nurul ain : aiyark!! mane ain tau 2 wedges aci aci?? hihihi.. cheezy wedges?? nyum2!! n_n

^_s::a::s::a_^ said...

aiyark lala!!
anda sengaje kn~
mau membuka kisah memalukn aku 2..
hohoho...

Unknown said...

sasa....

ak suke yg no 1 n 4...

ak ske tgk org pakai heel...

tp, ak x pandai pakai heel...

hehe....

^_s::a::s::a_^ said...

ruha... xpe2..
aku leyh ajr ko pki.. anytime~ huhu
FOC jew...
aku x kenekn chrge pon..
member2 r ktkn..
hoho..

nisah said...

huhuhu...
byk gila koleksi...
aku tunggu kasut rosak br beli br...
ngeh3...
x pe nnt aku keje aku kumpul lg byk dr sasa...
huhuhuhuu...

^_s::a::s::a_^ said...

nisah....
sbb 2 ko x digelar SHOESAHOLIC mcm aku..
wawawawa..
gile btol aku nih!!

AMARAN : jgn tiru mcm saya~ hihi

::SizuKa:: said...

salam...fuyoo...banyak gler kasut...mmg ptot kawen dgn tokey kasut ni...haha..kalau ak jd ko, konfem kaw2 kena marah dgn mak aku..yg ada skrg ni pon ada kalanya tak terpakai...klu bli lagi yg baru..mak aiii...tak larat dgr kena pot pet pot pet..hoho~

tahniah pada anda..kagum sebentar~!

^_s::a::s::a_^ said...

w'salam sizuka..
mgkn aku x yah tggu jd ko tok d mrh oleh my mum..
haha.. apakah??
nnt tggu jew larh aku bw blk kasut2ku tu ke rmh..
tahan jew r telinge..
dah t'beli...nak wat camne??
lalalala~

Anonymous said...

ala bila lg sasa
hahahaha
-Lala everthing is ok-

Unknown said...

mesti penuh bwh katil ko susn kasut tu kan...??

hehe....

Post a Comment