Friday, October 30, 2009

:: SCANDAL...PERLU KE?? ::

salam semua~

kali ni, aku nak bawakan 1 topic yang agak panas~ panas kepada insan tertentu sahaja kowt..hihi.. pernah dengar perkataan "scandal"? atau mungkin anda sendiri pernah berscandal? atau mungkin juga anda sedang berscandal sekarang? atau teringin untuk memiliki scandal? atau...atau, atau.. berapa banyak atau daaaa~ haha.. bagi mereka yang masih kabur-kabur ayam akan makna scandal ni, sila ikuti perbualan di bawah :-


*************************************************************************************
-SITUASI 1-
Boroi : weh geng!! lame tak jumpe doo~ Awek baru ke bro?? (sambil berbisik dengan volume yang kuat)
Botak: Hahaha.. x de r.. awek still yang lame lagi.. aku kan pencinta yang setia...
Boroi : owh...member r ni eyh?? leyh r kenal-kenalkan dengan aku.. single lagi ni bro~ haha
Botak: Eyh...mane bleyh bai.. scandal aku ni~
Boroi : Scandal? Cet!!! kate pencinta setia r konon.... pirahhh~

-SITUASI 2-
Jenah : Eh, tu awek baru Botak kew? (sambil tangan sibuk menunjuk ke arah sepasang manusia)
Joyah : bukanlah... tu scandal dia jew...
Jenah : Owh..patutlah rasa macam lain jew.. sebab semalam masa kuar makan, aku nampak die dengan awek die..rasenya dat gurl lagi cun dari yang ni..
Joyah : Eh...camne plak die boleh kuar dengan awek die? Awek die kat Sabah r~
Jenah : Hah!! Sabah?? habis yang semalam tu......
*************************************************************************************

OK...dah faham apa itu scandal?? kalau x faham gak, sila berjumpa dengan pensyarah matematik anda dan tanyakan rumus untuk mengenal pasti apa itu scandal.. lalalalala~ back to da topic.. isu scandal yang aku nak bawakan ni hanyalah dikhususkan kepada 2 golongan sahaja.
1 : Mereka yang sudah mempunyai gf/bf
2 : Mereka yang masih single mingle
Ingat!! 2 golongan ini sahaja.. golongan yang telah berkahwin adalah dilarang sama sekali!!! Untuk mereka yang telah mendirikan rumah tangga ni..pada aku senang jew.. "scandal..perlu ke?" da answer is NO!! TAK PERLU!! fullstop.


-KES 1 : Mereka yang sudah mempunyai gf/bf-
ok..korang rasa kalau dah bercouple ni, perlu ke nak ada scandal bagai?? typical answer of course lah no kan.. but kenapa masih RAMAI di kalangan mereka ni yang masih mencari atau membuat scandal?? mungkin ada yang kata juz for fun... hello~ fun sangat ke kalau mainkan people's feeling?? kalau nak sangat berseronok, aku suggestkan korang pergi bertapa kat library 24 hours 7 days (tempat yang paling seronok untuk berfoya-foya..walaweh~). ermm..mungkin ada juga yang akan kata..ala, relax lah~ couple je pun..bukannya kahwin lagi.. so, let's enjoy, kumpul scandal banyak2!! kalau macam tu..buat apa korang gatal-gatal bercouple ye?? pelik33~ bukan apa..u guyz kene ingat, u r dealing with someone's feeling, not "ayam's" feeling!! and x semua orang macam anda.. ada yang serious dengan relationship diorang.. and what if those people yang serious tu is your partner?? Kesian kan~ But 1 thing that i've noticed..those yang suka berscandal ni, normally diorang akan cari scandal dari pelbagai tempat yang berlainan. For example, sorang dari Shah Alam, sorang bangi, sorang puchong etc.. Kira macam wakil kawasanlah...huhu.. why yeah?? mungkin senang kot.. kalau kebetulan ada kerja kat Shah Alam, boleh roger scandal kat situ ajak lepak.. Lusa plak ada kerja kat Puchong, so calling2 scandal kat sana pulak..hang out sama-sama.. sebab tu kew?? mungkinlah kan~ dah macam koleksi ape pulak kan...agagaga... yang funnynye with these people, bila diorang dapat tau gf/bf diorang curang a.k.a ada scandal lain..tau pulak nak bengang, geram, naik angin semua.. tapi, kalau diorang yang buat xpe pulak ye??? klaka3~ **masa bercouple pun diorang dah pandai simpan scandal, agak-agak kalau dah kahwin..boleh ke jadi setia, x cari yang lain?? fikir-fikirkan**


-KES 2 : Mereka yang masih single mingle-
Golongan ni pun ramai yang suka berscandal.. reason yang paling mungkin ialah juz for fun... kalau diz people yang cakap for fun aku macam boleh terima n x berapa nak kesah gak la kan... coz diorang xde sebarang commitment.. mungkin juga diorang suka kumpul scandal supaya senang nak pilih untuk dijadikan teman hidup kelak... mungkinkah?? tapi, kalau macam tu..kenapa perlu berscandal? kawan je x boleh ke? (scandal n kawan are two different things, in their dictionary r... tang mana yang bezanya, aku pun confius) hahaha... tapi, what if ur scandal tu sebenarnya someone's gf/bf? and da worse part is..korang dah betul-betul sayang and cair habis dengan die~ anda di pihak no 2 (kes 2) manakala si dia di pihak no 1 (kes 1).. haaaa...camne plak ye?? those yang termasuk dalam golongan ni bolehlah bagi pendapat ye...


p/s : perempuan yang baik untuk lelaki yang baik...dan sebaliknya..


NOTATANGAN :-
  • Kat mana nak cari scandal ye??? hahahahaha
  • So....perlu ke ada scandal?? *jawab26*
  • nasihat dari penaja : no scandal, no couple, no trouble!!

**inilah jadinya bila aku mula berbicara**

8 comments:

Unknown said...

scandal besh woo~..hahaha
bg aku la...skandal perlu ada time kita nak dia ada..den abaikan dia jika kita kurang mahu ada dia..hohoho agak2 busan2 xde member...ak cari skandal ak...hahahaha

frens lain...sebab kawan itu kekal. dr ko skola smpi ko da beranak pinak. itu juga kawan ko. btol?
skandal x. bole dtg dan pergi begitu saja. btol?

couple disini membawa erti dua. mana ada istilah couple dalam islam mahupun realiti sekalipun. kita je yg bagi istilah tu. maksudnya kategori couple itu adalah teman tapi mesra bagi berlainan jantina. yang mungkin saling memerlukan. dan juga boleh jadi seperti skandal. maksudnya couple itu tiada. [aku tak faham apa aku tulis ni. kalo ko faham. bagus!]

jika ada kes yg ko kata tu. baik suruh bf pompuan tu tinggalkan je pompuan tu...senang...hahaha

nak cari skandal time kat matrix kot...ramai dowh...hahaha
skandal perlu bila busan2.agagaga~
nasihat ko itu kurg berkesan. kadang2 single pun trouble gak.
dgr lagu Lenka-trouble is a friend.

^_s::a::s::a_^ said...

wow!! panjang lebar fatin comment ye...hehe
thanks 4 those words.. heeee~

mmg tiada istilah b'couple dlm ISlam...
so, x payahlah b'couple kn..
x perlu juga berscandal...
sekadar luahan hati aku...
no heart feeling k...
peace~ (^_^)v

Misz SeroJa said...

hee
betol3..
ada gak mmber laki aku sendri...
dah ada awek...
tp awek dye,dye just msg gudmorning n gudnite..
but scandal dye,dye msg x kire ms n gayut lama giler...
tp dye x istilah kan skandal la,dye istilahkan pmpuan 2 kawan baik dye...
siap panggil syng3 ag..
kalo aku ada bf cmni mmg dah lama aku angkat kaki...
kalo time couple cmni..
kang kalo dah kawen cmne plak kan..huu
uish,aku mmg bengang betol owang mcm ney..
aku nak marah,mmber laki aku ney sensitif..
last3 aku ckp dlm hati.."ko ada otak kan..lu pk r sendri..huh"

bg aku x yahla scandal3 ney...
mcm mmpermainkan perasaan owang lain..
better jadi kawan...
tp jagalah batas3 agar status kawan 2 x bertukar jadi skandal..hee
sng kata kalo dah serius sgt xyah couple3..
kawen je teros..;p

sorry kalo ada tersalah kata..
just want to share..;p

^_s::a::s::a_^ said...

btol2 zahid...ak stuju ngn ko..
lau dh crius sgt, kawen je twos...
kui3~

::SizuKa:: said...

sizuka muncul! aggaga...hee..apsal byk blog cite pasal orang ketiga la, scandal la, aiyooo...apa yg telah berlaku?? hahhha~

aku tak suka skandal, tapi aku selalu dicop ada skandal dgn org itu org ini...salah aku kah?aiyoo...orang niat mau kawn sj la..pening bila berbicara bab2 cenggini..~

Nurul Ain said...

scandal??xperlu2..

buang mase..buang duet..buang segala-galanya..hahaha..

and sye setuju dengan no scandal,no couple,no trouble..

(^.^)

Anonymous said...

ak rase mmg xperlu scandal2 nih..ak rase xde slhnye x kapel n xde scandal...hidup aman tenteram..time2 cmnih BLAJO ag pnting la wei..kalu kapel pon si pasangan asyik buat hal je watpe..mkin bnyk mslh ade la..

*ak ckp berdasarkn pengalaman...mntk maap kalu ade yg terase..heeee~ok..PEACE~

*kwn bia seribu becinta bia satu~(mcm pnh ku dgr ayat nih..lalalala~


-amal-

^_s::a::s::a_^ said...

thanks kepada semua yang sudi memberi comment..
masing2 ada pendapat sendiri kn..huhu
anyway, topic ni sengaja aku tulis..
tiada sebab tertentu seperti aku sdng frust kew..atau aku sedang berscandal..atau teringin berscandal..
non of da above yeah..haha..
(^_^)v

Post a Comment