Thursday, January 14, 2010

:: JANGAN BUAT ::

AMARAN : entry ini memang panjang...panjang macam kacang panjang~


korang pernah tak buat salah? (confirm pernah~)
korang selalu tak buat salah? (selalu kowt~)
korang pernah tak langgar peraturan? tak kirelah peraturan sekolah ke..peraturan asrama ke..peraturan jalan raya ke.. as long as namanya peraturan lah... aku pernah!!!
selalu kew break the rules? (tak de lah selalu.. kadang-kadang, jarang-jarang jew..)
tapi, bila aku wat salah a.k.a langgar peraturan je kan...confirm aku akan kena atau senang cerita.. kantoi r~ jaranglah aku terlepas... korang lak camne?


kadang-kadang tu (bukan kadang-kadang sebenarnya, setiap kali) bila terkantoi, rasa bengang jew...
yelah, hari-hari lain masa aku follow the rules, x de pulak orang-orang berkenaan nak check ke ape kan...
tapi bila hari tertentu aku wat salah, time tu lah diorang sibuk nak berkawal semua...
memang kena r time tu... huhuhu
tapi nak wat camne kan..dah memang terang lagi bersuluh aku tak salah.. terima je lah..


antara situasi-situasi kantoi yang aku akan ingat ialah :
  • Kejadian berlaku masa aku aku Form 2. (ceh..baru form 2 dah pandai langgar rules..ekekeke). Petang tu patutnya kena pergi prep..and kebetulan hari tersebut ada perjumpaan kelab.. aku dulu join kelab bahasa inggeris (tapi english aku macam hampeh~). unfortunately, that day member2 aku semua tak dapat g perjumpaan coz they got sumthing else to do. means dat, kalau aku pergi dat meeting..secara automatiknya aku akan terkontang-kanting seorang diri bersama senior-senior yang mostly berlawanan jantina denganku.. lebih mendukacitakan lagi, kitorang memang selalu bertepuk tampar macam member kamcing bukannya pernah bertegur sapa apatah lagi makan supper sama-sama.. eiii, tak nak aku jadi kera sumbang time meeting nanti. so,aku dapat idea bernas and baik punya.. PONTENG PREP!!! aku dengan 2 orang lagi member aku..sama-sama tak nak g prep.. semuanya lain-lain kelab. yang malangnya, hari tu jugaklah warden punya rajin dengan senang hatinya naik asrama check dari bilik ke bilik.. aduss!!! masak3~ ape lagi, kitorang pun nyoroklah... tau kat mana? bawah katil tepi dinding.. terseksa kot sepanjang masa prep lebih kurang 2 jam tu kitorang dok menyorok macam terrorist melarikan diri daripada polis.. nasib baik selamat... fuhhh~ t0bat, tu lah kali pertama and terakhir aku ponteng prep.. hihi

  • yang kedua, jadi masa aku dah masuk UKM. tak berapa ingat time tu 1st year or 2nd year. Aku naik motor dengan wana.. wana pakai helmet, aku tak.. ni kes tumpang motor member tok balik kolej r.. then lalu r depan dectar.. tup2, ada plak mak guard dekat pondok tepi simpang dectar tu.. adehhh~ dah kena tahan.... aku ingat lagi ayat mak guard tu.. "nape tak pakai helmet ni? ni kalau ikutkan, saya suruh awak turun..pastu jalan kaki.. macam ade budak laki tadi tu.. kalau tak nak jalan, awak tunggulah kat sini.. suruh kawan awak balik carikan helmet untuk awak." kitorang yang dok tadah telinga ni...sengeh macam kerang busuk jew lah.. tapi, at last mak guard tu lepaskan gak kitorang without any punishment..juz kasi warning jew lah... ekekeke

  • The last but not least..(eyh..harap2 memang yang last bebetol r~).. baru je kena.. PETANG TADI, AFTER CLASS KEWANGAN, around pukul 7pm. aku memang kalau balik class ni akan tumpang anes.. sebab class ni habis lambat..malas nak tunggu bas. 3 minggu sebelum ni, memang aku akan pastikan helmet aku sentiasa ada.. kalau aku tak g class ngan anes pun..aku akan pesan dia bawakan helmet aku. tapi pagi tadi, aku lupa nak hantar helmet aku ke bilik anes. Plus, anes lak meyakinkan aku dengan berkata bahawa boleh je balik without helmet..no problem lah!! sebab class habis dah petang.. standard r budak2 nih x pakai helmet time tu....lepas jew.. MALANGnya, tadi dekat depan FPI...ada budak-budak berbaju purple (seyes, bercakap dengan nada bengang...bengang ngan dak2 tersebut).. sibuk nak wat demonstrasi kew.. perhimpunan kew.. kawat kaki kew.. ape-ape ntah kat situ.. makanya, penuhlah En. Blue di kawasan tersebut... nak dijadikan cerita, kitorang lalu kat situ... apa lagi.. "berhenti..berhenti.. ke tepi!!".. adusss...kena dah~ nape la budak-budak ni x buat demonstrasi kew ape kew...minggu lepas..masa aku dengan bangganya menayangkan helmet putih aku.. time kepala aku gondol ni lah diorang sibuk nak wat perhimpunan...haishhh!!! terpaksalah kitorang berdepan dengan En.Blue tu.."mintak kad matrik. kenapa tak pakai helmet ni? tak sayang kepala ke dik? tak kena takpe lah..kalau dah jadi camne??". aku sengeh jew lah..nak cakap ape lagi...dah memang salah pun.. En.Blue tu pulak dah start tulis-tulis.. nak menyaman kitorang r tu.. maunyew melayang RM30 sorang kalau kena nih... last-last die cakap.. "awak pilih..nak kena saman kew atau awak nak turun sekarang?".. adusss~ ni aku lemah ni..malas betul nak kena turun and jalan kaki.. aku ingat nak bayar jew saman...hahahaha.. (tak sedar diri tu..duit xde).. "saya kesian jew kat awak.. awak turunlah.. jalan sikit sampai depan tu..sampai pegawai2 tu tak nampak.. pastu awak naiklah semula". so, aku pun turunlah.. tapi x yah jalan jauh sangat..sebab lepas tu wana datang menyelamatkan keadaan dengan membawakan helmet untuk aku.. ekekeke.. THANKS WANA!!


NOTATANGAN :
  • jangan naik motor tanpa memakai helmet... huhuhuhu
  • nasib baik En. Blue tadi macam hensem2 gak r (tapi beliau garang wooo~).. so, aku yang macam bengang pun..boleh control tahap kebengangan lagi... muahahaha... sempat lagi tu~ fura..fura...


**inilah jadinya bila aku mula berbicara**

3 comments:

Nurul Ain said...

langgar peraturan??pnah2..selalu sgt2..

time sekolah dulu2(mrsm gerik) selalu xpegi riadah..duk dlm bilik..tdo..xpnah kantoi..tp ade satu kali tu warden cek bilik,bukak pintu,tp xnmpk aku duk tdo atas katil belakang pintu(kelebihan katil blkg pintu)..nmpk rumate aku je..s0 warden suh rumate kua riadah..then rumate ty aku, "ain,xnak kua ke??" dgn selambenye jwb.."xnak la..", sbb warden xnmpk aku and sambung tdo blk..wuwu..

kalu nak langgar peraturan ni better langgar sorang2,jgn ajak geng..kalu bergeng mesti kant0inye..aku selalu buat jahat sorang2,xpnah kant0i and kawan2 y xrapat sgt ngan aku fikir aku ni budak baik walaupun aku ni selalu langgar peraturan..and bila diorang dpt tahu aku selalu buat jahat.."ain ni nmpk je baik.."wuwu..

disebabkan aku ni nmpk mcm budak baik hp aku xpnah kne rampas..bawak walkman time prep xpnah kne rampas walaupun aku sorok walkman tu bawah meje je..org len y sorok sampai dlm tandas sume kne rampas..siap dihempap ke lantai lg tu..kesian diorang..(mrsm kuala berang)..

inilah kelebihan jadi budak jahat dalam baik..hahaha..

wah,pjg komen ni..bleh buat satu entry pulak..hahaha..

(^.^)

Misz SeroJa said...

aku pon kalo skali wat jahat..
cnfrm kna..huu

^_s::a::s::a_^ said...

ain : haha..x sangke gak.. "ain ni nampak jew baik..nakal gak ye.." diam2 ubi berisi.. aiyark!! sesuai kew peribahasa tuh.. agagaga

misz seroja : kalau skali wat jht kena..so, buat r jahat berkali2.. hua9~

Post a Comment