Tuesday, January 12, 2010

:: WANNA WIN POSH SUNGLASS AND 60% DISCOUNT ON FRAME?? ANSWER THIS! ::


Suatu malam, saya terjumpa Dayah buat posting ini. Tiba2 terlintas difikiran saya untuk buat double contest at the same time. Thanx Dayah atas ilham bernas ini. Okeh guys...sesiapa yang jawab soalan2 di bawah layak untuk menerima 60% diskaun atas bingkai2 yang diletakkan dalam blog Uwaiys Optometrist. 60% dari harga jualan kami di kedai. Insya ALLAH dalam sebulan dua ini, kami akan menambah lagi gambar2 kaca mata untuk memaksimakan pilihan.

Lebih menarik, seorang dari kalian yang menjawab tag ini akan menerima sunglass Posh. Nanti saya akan upload gambarnya. Caranya


  • Buat satu entry dan dalam entry itu, jawab soalan2 yang Dayah reka. Saya hanya ubah sikit2 untuk menguji kefahaman anda.
  • Tagkan ia kepada berapa orang pun...tak kisah. Cuma tolong nyatakan, SAYA DI TAG OLEH......... (saya akan usahakan sunglass percuma juga untuk perujuk teramai cuma belum difikirkan yang mana satu jenamanya)
  • Jika anda telah buat entry dengan soalan2 itu, sila letakkan permalink anda di Uwaiys Optometrist sahaja. Tanpa permalink, anda akan terlepas tawaran hebat ini.
  • Sila copy paste keseluruhan entry ini ke dalam entry penyertaan anda.
  • Tarikh akhir tag ini untuk sesi pertama adalah 28 Feb 2010.

ahha, dah lama gile tak jawab tag. alang - alang tuh, jawab je la. mana taw ada rezeki dpt spek baru kan. hoho~

saya telah di tag oleh..... acHap~

1. Sejak bila anda mula berkaca mata ?
semenjak saya merasakan diri ini rabun...
ketika berusia 13 tahun..
. natijah memasuki asrama...
oh....kesian~

2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
semasa diri sedang khusyuk mendengar, melihat dan meneliti guru kesayangan mengajar di dalam kelas dengan bersungguh-sungguh..
saya merasakan ada sesuatu yang aneh pada penglihatan saya...
adakah saya telah rabun dan memerlukan kaca mata???
maka apabila pulang bercuti di kampung, saya menggigihkan diri pergi ke opto dan check mata...
dan hasilnya.... POSITIF!!!
YES!!!! saya bakal menjadi minah specky... (YES????!!)

3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata (anggaran)?
around 125 i guess~

4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama?
full frame... colour gold... ini pilihan emak tersayang..
waktu kecik2, malas nak fikir pasal penampilan mahupun gaya. so, terima je apa yang ada....
unfortunately, 1 of my friends at that time kata... i'm look funny..
that speck nampak macam NENEK TWEETY..cartoon yang famous masa dulu-dulu..


5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini?
full frame..dark colour, bingkai black in color~
pilihan sendiri...

6. Berapa power terkini anda (anggaran)?
not so sure... power asyik berubah setiap kali check...
so, malas nak HAFAL... (macam hafal rumus pulak)
but L & R i guess approximately 300++
silau 150..

7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini (anggaran)?
8
every year boleh kata saya akan tukar speck..
coz saya mudah bosan with the same speck n the same style...
ahaks~

8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata, sila nyatakan sebab musababnya.
tak pernah wujud.
bila berkaca mata, anda akan kelihatan smart and educated (ini pemikiran saya sebelum berkaca mata)
agak susah bila berkaca mata, agak kurang cun di situ.. haha (ini pemikiran saya apabila merasakan tudung yang dipakai kelihatan kembang, selekeh dan serabai)


9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
kaca mata.
rasa lebih selamat from any radiation (erkk??)
contact lens memerlukan kerajinan yang lebih untuk menguruskannya...
plus..kinda afraid to put something into my eyes....
eventhough contact lens seems to be nicer than kaca mata...in term of penampilan...
ye la...lens ada colour2 lagi...but still prefer kaca mata...
biarlah kalau nampak macam nerd pun~hihi

10. Optometrist pilihan anda?
yang dekat dengan rumah...tak ingat namanya...
but actully saya lebih suka england optical~

11. Pasangan anda berkaca mata ?
hurmmm...who knows??
hahaha~

12. Apa pandangan anda pada kanak2 yang memakai kaca mata?
adik...kenapa kecil-kecil dah rabun ni???
ni mesti sebab suka membaca dalam gelap...ataupun sambil berbaring....
(macam saya sebelum rabun..uhuk~)



tag ini akan di pas kepada :
Atun
Fatheen
Farah

2 comments:

Pija Madzlan said...

Saya datang utk menilai neh...;)

^_s::a::s::a_^ said...

sile3...
maaflah..font colour tu menyakitkn mata sket..
coz dulu gne layout lain..hihi

Post a Comment